31 March 2012

Sebab Kenapa Hati tak tenang dah terjawab

      satu satu sayang sayang Allah , dua dua sayang sayang ayah, tiga tiga sayang sayang ibu , satu dua tiga sayang semuanya . dulu selalu kan dengar lagu ni ? well kalau dengar balik lagu pasal ibu ayah ni memanglah sebak . rasa teringat je pengorbanan diorang, jasa diorang. mungkin masa diorang ada korang tak rasa yang korang sebenarnya menyusahkan diorang. tapi pada diorang sebenarnya kita ni harapan . betullah naluri seorang ibu pada anaknya sangat kuat dan macam tu jugak kita sebagai anak. selalu kita tengok kat drama kalau ada benda buruk nak berlaku je tak sedap hati, jatuh gelas bagai. it's really true and I've experienced it. bukan nak kata apa tapi benda tu suatu perasaan yang menyebabkan kita tak tenang, resah, susah tidur, rasa nak nangis semua ada. 
       entah kenapa lepas paper MGT aritu asal malam je susah sangat nak tidur . asyik terbayang-bayang parents aku involved in an accident. sekaligus aku terimagine macam mana kitorang kalau diorang takde , macam mane adik-adik aku kalau diorang takde, siapa yg uruskan baju sekolah adik, pegi balik sekolah diorang macam mana, sedangkan abang dengan kakak-kakak diorang belajar jauh, walaupun ada atok & nenek yang mungkin boleh membantu tapi dengan kudrat orang tua bukan semua benda boleh buat . bila nak study je aku mula terfikir yg bukan-bukan. bukan aku mintak untuk jadi macam tu tapi hati aku sangat tersangat resah sampaikan aku menangis menonggeng kenapa aku tak boleh fokus ! nak call credit memang takdelah hujung sem ni. mengharapkan mama sendiri yg call. sampai aku termenung tengok bulan dan bintang sehingga menitiskan air mata . mungkin boleh jadi perasaan rindu pada diorang tapi hati aku kata bukan ! aku kesat air mata, aku mesti tabahkan hati! sikit hari je lagi . last paper. kalau selalu aku doakan kesejahteraan diorang dunia dan akhirat tapi dengan hati resah macam ni aku mohon sekali diorang dijauhkan daripada musibah . kalau pun dah ditakdirkan aku mintak dicekalkan hati. aku tak tau nak ngadu kat siapa yg boleh memandangkan kredit aku sangat terhad. nilah akibat tak reti berjimat awal sem. 
       pagi tadi, bila tengah bersiap nak pergi jawab exam, mama call...... mama kata abah nak amik arini tapi aku kata tak boleh, ada program paper work. kena amik esok jugak. mama kata dia tak boleh ikut, kaki sakit. aku tanya kenapa mama cuma gelak sikit. aku tengah tergopoh-gopoh nak siap jadi pesan kat mama nanti ape-ape hal bagitau lagi. tak lama sepupu aku mesej kata mama xcdent depan bank. aku da jadi rasa bersalah. mama nak bank in duit kat aku ke ? aku nak nangis tapi aku tahan . nasib baik mama tak apa-apa kena langgar dengan kereta. ape tak nampak ke mak aku. tapi nak wat camne benda nak jadi . ditanya lagi rupanya sehari sebelum exam excident tuh . tapi bile aku dapat tau, hati aku rasa lega sangat. rasa macam ape yg berserabut sangat kat kepala dah terjawab. mcam lepas jwb exam . dah all out sume kann. puas hati. aku tau mama xnak bagitau sebab taknak risau. rupanya abg aku pon x tau, die kata kalau die tau die balik minggu ni . mama mama .. hm aku rasa memang aku ikut perangai mak aku. merahsiakan sesuatu yang boleh menjadi kebimbangan . tapi aku lagi teruk. nak rahsia excdent dgn kete yg da remuk patah seribu, bawak balik memang ketara la . nak rahsia apa, boleh tahan 3 jam je rahsia. sememangnya rahsia kita dengan mak memang takkan ada :) mama i miss u and i'll be back tomorrow. tomorrow never die ^^ 
 

❤ THANKS FOR THE READING. Do Leave A comment. mmuahh! ❤

0 25 comments: