06 September 2012

Masalah itu Suatu Ujian.

Ustazah selalu pesan, jangan bersedih, Allah sentiasa ada untuk kita. Kalau ada kawan, kawan tempat terbaik untuk meluahkan rasa. tapi kadang kita suka pendam perasaan duka tu. Tak semua orang boleh berkongsi dengan orang lain. itu adalah aku. menangis salah satu cara aku. tapi bukan dengan menangis yg dapat menenangkan hati. sepatutnya aku mohon kat Allah bagi memudahkan semuanya. Bila da buat, aku tawakal. Aku terima setiap apa yang berlaku. Aku memang bukan manusia sempurna, aku sedar kt bumi mana aku berpijak. aku manusia biasa, kau manusia biasa. kau buat salah, aku maafkan. aku buat salah tapi kenapa kau hukum aku ramai-ramai? 
Aku hamba Allah, kau hamba Allah.
kita sama-sama menuntut ilmu
sama-sama berjuang.
kenapa perlu bermasam muka?
kenapa perlu berburuk sangka? 
memang bukan aku yang terbaik
bukan aku tersempurna
bukan aku yg menentukan semuanya.
Hidup ni sekejap je. masa berjalan. bila mana hujung sisa hidup nanti kita akan sama-sama terkenang saat manis, terkenang memori indah. masa tu semua seakan mintak masa diputar semula. kenapa? aku manusia biasa, lemah, tak kuat, aku perlukan sokongan. bukan umpatan dan caci makian. Andai kata aku salah dan satu hari memang aku mati tanpa sempat meminta maaf, biarkan itu menjadi urusan aku dengan Allah. Biarkan aku diseksa sebab tak diaafkan orang lain. aku yg berdosa, bukan kau. 
akhir kata, aku berharap dan berdoa kemelut ni akan selesai. Aku tak sanggup menahan sebak berhari-hari. biarkan aku seorang menanggung. kau tak tau, dia tak tau, semua x tau. sakitnya aku sorang.

Ya Allah, permudahkan urusanku..

❤ THANKS FOR THE READING. Do Leave A comment. mmuahh! ❤

0 25 comments: