07 July 2012

I Love U Abah VS I Love U Baby

        Motif tajuk ? ups Assalamualaikum semua ! terang-terang kan? korang penah cakap kat bapak atau ayah atau papa atau abah korang i love u? macam tak je kann. Ade pon mungkin kureng daripada 20%. eceh macam dah buat kajian je kononnye. whateverlah.. Ade yg terasa ke? rilex sudehh.

        Time nak duit pandai pulak call bapak, tak pon SMS "abah, bank in 200 esok." tapi SMS tanya khabar setahun sekali agaknya. Bukan susah pun kan nak buat ayat tanya khabar tu. masa skolah rendah dulu pon aku rasa darjah satu lagi cikgu dah ajar bina ayat. kann? nak kata nakjimat kredit, SMS girlpren boypren bolehlah pulak kan pagi petang siang malam. ape buat dari gosok gigi sampailah cuci kaki semua nak dibagitau. kalau boleh rutin orang depan rumah pon nak dicerita jugak. kalau bergayut 2 jam tu macam rasa 2 minit kan? kalau dengan abah? 2 minit mintak duit tuh macam 2 jam gamaknya. haru ! Mesej mak pun jarang. Ini sampai mak yg bagi mesej tanya tengah buat apa, sihat ke tak. siap doakan kejayaan lagi dalam mesej tu. kalau akulah, baca je memang da tacing tersentuhh, mengalir air liur mata. Appreciate sikit mak bapak kita. Nanti dah takde baru nak terasa.

      Baju couple? nampak sweet? yuckkss. Membazir. Bukan aku anti couple or what, tapi berpada-pada lah. duit tu simpan buat beli baju pengantin je nanti. tu pun kalau kahwin. Tak payah nak yek yek sangat keluar nak pakai baju couple. pastu amik gambar upload kat FB buat caption "sweet kan kitorang? tau dah, hehe " geli gelemen baca tauu.. dahlah sepasang sampai 40-50 ringgit. padahal t shirt je. Pada aku mahal lah tu, kalau aku buat makan, dah terbongkang kenyang dah. serius aku tak penah beli baju couple. belikan baju ada. hehe eh eh  itupun hadiah besday k. itupun murah ! sehelai 10. Tak mainlah bungkus2 reben macam u olss~ bagi macam tu je terang-terang. Ha kau sampai hati nak belikan kekasih korang baju 10 ringgit? tak kan. tak kan. haha. Aku rasa aku memang tak romantik n sweet macam korang. Memang lah tak salah nak abadikan kenangan dengan beli mende-mende camtu, itu duit korang tp macam tak dan je kalau putus tengah jalan. tak pun kalau kahwin, kalau lah, nanti lepas kahwin konpem tak muat dah baju tu. Yg pompuan perut dah berlipat, yg laki perut dah boyot. ye dak. Takkan nak frame baju tu letak kt wall ruang tamu. Paling lama simpan nak bagi anak korang bila besar nanti. tu pon dah reput agaknya baju tu. kalau baju untuk abah? taknak pulak beli sama ek? malah ! bapak kita pulak yang nak baju sama dengan anak-anak. kan? especially baju raya. ulang semula, baju raya. setiap tahun mesti dia yg tetukan tema raya ye tak. dah habis bincang ngan mak bincang pulak dengan anak warna baju raya. how sweet la abah ni ! 

     "pa sayang sangat kat ma, pa janji pa tak kecewakan ma, pa akan jaga ma, pa nak kawen dgn ma" sms si pakwe kepada makwe. yewww geli gila kot. geli, serius. oh pehhlisss lah. baru bercinta tak payah nak berpapa mama sangat. adik-adik kat luar sana yg baru bernafsu nak bercinta tu, janganlah pakai gelaran-gelaran orang berumahtangga ni. Silap-silap kalau kahwin nanti aku kau je. Ada yg jenis selamba badak macam tu je, siap gua lu lagi. Entahlah, kalau aku terbaca mesej budak-budak dalam bas ni rasa nak muntah hijau cuma besennya takde. Ikutkan hati tak berperikemanusiaan aku, nak je muntah kat skrin hp die. nasib baik tak sampai hati. oh ye, pernah kalau abah kau bagi mesej "belajar elok-elok, jangan main-main" ada kau balas "ok abah, akak takkan kecewakan abah, akak akan jaga diri, akak syg abah" oh tidak rasanya. Paling balas pun "ok" itu je ? how pity your father coz having u as his daughter/son. Balaslah ayat yg sejuk sikit mata membaca. 

    Oh dah panjang aku menaip. pukul 1.07 pm. tapi belum mandi. Banyak kerja dari pagi tadi. lab report melambak. itu lebih utama daripada mandi. so sekarang nak mandilah ni. Semenjak heartbroken ni semua mende yg love-love menjengkelkan di mata aku. kbai

p/s: mohon maaf atas kekasaran tatabahasa atau ada yg terasa. choww :)







❤ THANKS FOR THE READING. Do Leave A comment. mmuahh! ❤

0 25 comments: